Stres na delovnem mestu
Vsak, ki je bil kadarkoli že zaposlen, je v določenem trenutku že občutil stres povezan z delovnim mestom. Prav vsak poklic, vsako delovno mesto ima kakšne elemente stresa, četudi imate svoje delo radi in ga opravljate z veseljem.
Kratkoročno lahko občutite stres zaradi lovljenja pomembnega roka ali izpolnjevanja zahtevne naloge. Ko pa se začne takšen kratkoročni stres kopičiti in preraste v kroničnega, lahko kmalu prevzame nadzor nad vašim življenjem. Določena mera pritiska na delovnem mestu lahko deluje kot stimulans, ko pa se stopnjuje in postane prekomeren, lahko ima škodljive posledice za naše zdravje.
Z delom povezan stres lahko opredelimo kot odziv, ki se pojavi takrat, ko so obremenitve, povezane z zahtevami in pritiski dela, preprosto prekomerne.
Sindromi stresa vključujejo tudi povišan srčni utrip, glavobole, suha usta, čudne in nepojasnjene bolečine ter pomanjkanje apetita.
Psihologi med glavne povzročitelje stresa na delovnem mestu prištevajo pritisk, pomanjkanje podpore pri nadrejenih ter ustrahovanje na delovnem mestu.
Stres lahko vpliva na poslabšanje družinskih odnosov, razvoj duševnih težav, depresijo in izgorevanje, zaradi pogosto nezdravih metod spoprijemanja s stresom, na primer povečanim vnosom nikotina in alkohola, lahko vodi tudi do bolezni srca in ožilja.
Kako torej uspešno obvladovati stres na delovnem mestu?
– Naučite se prepoznati fizične in psihične znake stresa ter začnite ukrepati preden imajo dolgoročen učinek na vaše zdravje.
– Redna fizična aktivnost dokazano znižuje stopnjo stresa, zato poskrbite za zdrav duh v zdravem telesu!
– Vzemite si čas za redne obroke in poskrbite, da bodo zdravi in uravnoteženi.
– Za regeneracijo in posledično dobro delovanje potrebuje človeško telo zadostno količino spanca – če je le možno, si ga privoščite 8 ur na noč.
– Pogovorite se z bližnjim – oseba vašega zaupanja ne rabi »rešiti« vašega problema, pomembno je, da vas zna poslušati. Zadrževanje čustev in nezadovoljstva v sebi povečuje stres.
– Postavite jasne meje med zasebnim in službenim življenjem – samo zato, ker digitalni svet omogoča, da smo dosegljivi 24 ur na dan sedem dni v tednu, še ne pomeni, da moramo na službeno e-pošto odgovarjati od doma ali z dopusta.
– Naučite se sprostiti; poslužite se meditiranja ali posebnih tehnik globokega dihanja.
– Pogovorite se z nadrejenim – zdravi uslužbenci so tudi bolj produktivni uslužbenci. Bodite odkriti, a na težave opozorite na produktiven način (npr. kako ravnati in se obnašati v stresnih situacijah, da bomo v službi lahko vseeno delali po svojih najboljših zmožnostih).
V današnjem času se stresu na delovnem mestu ne more izogniti nihče. In ker nihče drug za nas ne bo poskrbel tako dobro kot bomo to storili sami, je pomembno, da prepoznamo sindrome stresa in začnemo ukrepati preden se posledice dolgoročno poznajo na našem zdravju.
Socialna omrežja